Dit is nou vakantie! - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu Dit is nou vakantie! - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu

Dit is nou vakantie!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Richard en Marieke

07 Juni 2010 | Madagascar, Ranomafana

Natuurlijk hebben we al ruim vijf maanden genoten van het reizen, maar deze week bevalt wel extreem goed! We zouden langs de kust met een gids omhoog gaan rijden, maar omdat ons hotel in Ifaty (waar we 2 nachten zouden blijven) zo ontzettend fijn is, hebben we besloten te blijven waar we zijn en lekker te genieten van een week aan het strand. Ondertussen zijn de eerste drie nachten al voorbij (helaas). We hebben twee lange strandwandelingen gemaakt, heel veel lekkere (vis)gerechten gegeten, heel vaak monopolie en scrabble gespeeld en lekker gelezen. Ook slapen we goed en dat is voor mij zo'n beetje voor het eerst in deze vijf maanden, dus zeer welkom. Vandaag zijn we even terug in 'de stad' Tuelar, om te kunnen mailen en pinnen (want ja, luxe, daar betaal je voor). De rit hiernaartoe terug was minder spannend dan de rit naar Ifaty toe, omdat... Misschien kan ik beter bij het begin beginnen.

Drie dagen geleden zijn we in de regen vertrokken naar Ifaty. We hadden al gelezen dat de weg erg slecht is, maar vooruit - je moet er toch doorheen. Nu met de regen was het echt een enorm drama. Iedere keer als we op een slechte weg rijden, denk ik dat het niet erger meer kan. Toch sloeg dit alles. Het eerste deel leek op een weg met scherpe kinderkopjes. Het txeede deel leek op een moeras. De auto heeft dus vaak in 4x4 gestaan en de neus van de auto heeft zelfs even onder het waterlevel gestaan: Dat was heel eng! Maar uiteindelijk zijn we toch weer heelhuids op onze plaats van bestemming gekomen. Hotel Le Paradisier.

En een paradijs is het! Het eten is magnifique, de service subliem, het uitzicht schitterend, de bungalow heerlijk ruim en - nou ja... Het moge duidelijk zijn dat we genieten. Daarom hebben we ook besloten langer in dat hotel te blijven.

Nu we vandaag terug moesten naar Tulear om wat extra geld te halen, was de weg een stuk beter. Desondanks hadden we vlak voor de stad bereikten een grote schok: rook bij een van de achterbanden vandaan. En niet zo 'n beetje ook! We hadden het niet meer. Gelukkig lagen er nog ( flessen water achterin. Die hebben we dus leeggegooid over de rokende plek heen. Gelukkig leek dat te helpen. Ries heeft daarna even onder de auto gelegen (in een wit t-shirt, stel je voor hoe dat er nu uit ziet) en constateerde dat er waarschijnlijk iets mis was met de rem. We zijn heel voorzichtig doorgereden naar Tulear.

Zojuist heeft de man die onze gids zou zijn even naar de auto gekeken en de remvloeistof bleek helemaal leeggelopen te zijn - er zit een lek vlak bij het wiel. Dat verklaart een hoop natuurlijk. Hij heeft de auto nu meegenomen. Na de lunch (waar ze hier ruim de tijd voor nemen) kan hij de benodigde onderdelen kopen om de auto te maken. We hopen dat dat allemaal vlot genoeg zal gaan, zodat we vandaag nog terug kunnen naar ons paradijsje.

We zullen op donderdag aan de reis terug naar het noorden beginnen, zodat we een dag voor ons vliegtuig vertrekt aankomen in Antananarivo. Het ziet er nog steeds naar uit dat we rond het middaguur vliegen en de volgende morgen dan heeeeeel vroeg op Schiphol zullenb aankomen. Stiekem is dat ook wel iets waar ik naar uit kijk!

Tenslotte wil ik in dit bericht nog een nieuwtje plaatsen. Ik ben er erg blij mee en heb er enorm veel zin in. Het nieuws is namelijk dat ik weer ga werken op de Don Boscoschool in Rhoon!! Daar heb ik al een jaar of 3, 4 met heeeeeel veel plezier gewerkt met o.a. het schoolorkest en nu kan ik weer terecht!!!! Zoals gezegd: ik ben er erg blij mee. Ik wist al een poosje dat ik daar groep 4 ging krijgen, maar kon nog niets zeggen, omdat het op school nog niet bekend was gemaakt. Nu het echter op de website van de school staat, kan ik het hier ook wel vertellen.

Dit was het voor nu, dus: tot de volgende keer maar weer!

• 07 Juni 2010 - 09:31

Richard:

Toevoeging:

we hebben hier ook voor het eerst gesnorkeld bij een rif wat erug bijzonder en mooi was

• 07 Juni 2010 - 09:41

Pa Van Mannekes:

Zo kinderen, snorkelen, in dat gebied, met heel helder water en dus goed zicht, dat lijkt mijn wel wat, dit hoort helemaal bij een vakantie, dit kan je niet vaak genoeg doen. Maieke, gefeliciteerd met je baan. En tenslotte, probeer er maximaal van te genieten.
    Groetjes en tot 18 juni.

• 07 Juni 2010 - 11:22

Arnout En Roos:

Ha! Leuk om weer wat van jullie te horen: de smsjes dit weekend kwamen echt als een verrassing. Erg dom misschien, maar we dachten dat dat geen optie was ofzo..? Super om te horen dat je na de zomervakantie in groep 4 kan beginnen Marieke, (alsnog) gefeliciteerd! Gek idee zeker dat het einde nu naderd? Nog maar een dag of 10 en jullie zijn weer in het oude vertrouwde Nkerk.. Geniet er dus nog maar even flink van! Groetjes, Arnout en Roos

• 07 Juni 2010 - 11:33

LIA :

Leuk weer eens iets van jullie te lezen.als ik het zo lees gaat het bij mij kriebelen.het is ook wel spannend allemaal.En dat is waar ik ook zo van hou.hopenlijk krijg ik ooit de gelegenheid ook een spannende reis te maken.eerst nog wat werken en sparen.Hier zullen jullie nooit spijt van krijgen.een ervaring voor het leven.nog veel plezier en genietze.liefs Lia.

• 07 Juni 2010 - 13:25

Anneloes En Amy:

hoi Marieke en Richard,

Nog veel plezier de laatste dagen!!
    Tot gauw!!!

en gefeliciteerd me je baan!!!

liefs Amy en Anneloes

• 07 Juni 2010 - 13:34

Nelie Van Arkel:

Nog even lekker vacantie met het vooruitzicht weer naar Nederland te gaan en al de mensen die je lief zijn weer te ontmoeten.
    Nog veel plezier .Goede reis naar huis.
    Gefeliciteerd met je baan Marieke.
    Na de grote vacantie lekker aande slag.
    Liefs tante Nelie

• 07 Juni 2010 - 15:49

Ria:

Fijn dat je weer terug komt op de Don Bosco. Ik kijk er naar uit om je weer als collega te hebben.
    Lekker he dat het nu bekend gemaakt is, ook voor ons hoor.
    Groetjes

• 07 Juni 2010 - 17:56

Ine:

Hoi,

Ongelooflijk dat de tijd zo snel gaat.Geniet nog maar lekker van een paar vrije dagen. Erg fijn voor je dat je weer in Rhoon aan de slag kan Marieke! Groep 4 is ook erg leuk.

Goede reis naar huis alvast.
    Hartelijke groeten van Ine

• 07 Juni 2010 - 19:12

Ina:

Geweldig zeg dat je groep 4 krijgt! Kunnen we ervaringen uitwisselen. Nog 1 week, geniet ervan!

• 07 Juni 2010 - 19:21

Mama:

Hoi lieverds, ben net terug van oppassen, weer genoten, nog maar 11 dagen, hoi hoi, jullie kunnen mij niet vroeg genoeg aankomen op schiphol, des te korten hoef ik af te tellen.
    Geniet nog van de laatste dagen en heerlijk van je baan, je wilde zo graag en een hele goede terug reis we kijken er erg naar uit.
    kus voor jullie ,(schoon)mama

• 07 Juni 2010 - 20:23

Marja En Robert:

Hallo daar,

Ik was wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen op Madagascar. Nu eventjes de tijd om de verhalen op jullie site te lezen. Het klinkt allemaal geweldig en dat in een ander deel van Afrika. Wij zijn nu sinds een week in Nederland. De eerste familie festiviteiten achter de rug en deze week serieus aan de slag : werk en house hunting. Volgende week de volgende serie van familie festiviteiten.
    Geniet nog van jullie laatste daagjes in het Afrikaanse.
    Veel liefs.

• 08 Juni 2010 - 07:42

Edwin:

Jaloers!!!!

Klinkt goed dit allemaal. Nog maar een weekje en dan zien we elkaar weer! Tot snel!

• 08 Juni 2010 - 10:27

Stanneke Matthijsse:

Hoi Richard en Marieke,
    Wat is het snel gegaan zeg!!! Ik heb vol belangstelling jullie belevenissen gevolgd. Geniet nog even van de vakantie en gefeliciteerd met je baan.
    Groetjes

• 09 Juni 2010 - 09:59

Sandra:

Goede berichten! Klinkt inderdaad paradijselijk, ben benieuwd naar de foto's!
    En superleuk van je baan!
    Tot snel gelukkig...

• 11 Juni 2010 - 19:10

Joost & Fam.:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan zussie! Geniet nog heerlijk van jullie resterende vakantie voordat jullie terugkeren naar een land wat waar de WK gekte heerst.
    Tot snel!
    Hugges & Kisses.