Back in town - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Richard en Marieke

27 April 2010 | Zambia, Lusaka

Na onze grootse mini-vakantie in South Luangwa (waarmee ik wil zeggen dat het misschien kort was, maar wel heel bijzonder) mochten we uitrustn bij Marja en Robert en Lusaka. Zij wonen sinds een paar jaar hier en ze waren zo lief ons een paar dagen bij hen te laten logeren. We hebben ervan genoten en we willen ze langs deze weg nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid!!!!!

Zaterdagmiddag hebben Marja en Robert ons na een gezamenlijke lunch bij Mint (zeer aan te raden) op de bus gezet. We begonnen aan onze reis terug naar het dorp. Ik zag er een beetje tegenop, na alle wagenziekte, maar het is helemaal goed gegaan en het duurde niet eens zo heel lang - 11 uur maar.

Dat betekende wel dat we op 04.00 uur aankwamen. Gelukkig verzorgde de busmaatschappij ook vervoer tussen de turnoff en Chinsali. Het dorp was nog in diepe rust toen we aankwamen. Zo kwam het dat we samen met onze tassen naar het weeshuis konden lopen. De nachtwakers kwamen ons het laatste stukje tegemoet lopen en ook Febbie was wakker geworden. Even later stonden we dan ook in de woonkamer van het weeshuis en beetje bij beetje kwamen ook de kinderen gedag zeggen. Een beetje slaperig, maar wel ontzettend leuk dat ze de moeite deden voor ons. We genoten in ieder geval van iedere minuut.

Gisteren hebben we een van onze tassen uitgepakt met de kinderen - die zat namelijk vol met kadootjes. We hebben ze Twister, lego, fohns, tondeuses, autootjes, oorbellen, voetballen en ja - ik blijf juf: wat educatief materiaal. Ze applaudisseerden dat het een lieve lust was en hebben er sindsdien enthousiast mee gespeeld. Het is superleuk om te zien en we genieten er dan ook enorm van.

We blijven hier nog tot 14 of 15 mei en dan nemen we echt afscheid.