Back in town - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Richard en Marieke

30 April 2010 | Zambia, Lusaka

Richard vraagt zich af of ik ook een kort berichtje kan plaatsen. Ik kan het proberen...

Vorige week hebben we gelogeerd bij Marja en Robert in Lusaka. Dat was heerlijk, dus bij deze: nogmaals bedankt!

Zaterdagmiddag zijn we naar Chinsali vertrokken, om rond 4.00 uur in de morgen in het dorp aan te komen. We werden enthousiast begroet door de kinderen (die allemaal een handje kwamen geven), caretakers en nachtwakers.

We hebben (namens de sponsors, dus opnieuw bedankt) wat kadootjes voor de kinderen vanuit Lusaka meegenomen: lego, fohns, scheerapparaten, kleurboeken, autootjes, educatief materiaal (tja, je bent juf of je bent het niet)... Ze zijn er erg blij mee. Vooral de lego is populair en de kleurboeken zijn al bijna vol.

We blijven hier tot 14/15 mei. We logeren nu in het weeshuis trouwens, wat ook wel heel erg leuk is! Zo eten we om de andere dag met de kinderen mee (als ze Kapenta eten -small small fish- koken wij iets anders voor onszelf) en dat is heel gezellig. Twee avonden geleden hebben we elkaar verhalen verteld. Een paar kinderen kunnen net voldoende Engels om een verhaal vanuit het Bemba naar het Engels te vertalen voor mij, zodat ook ik het verhaal kan horen. Superleuk! En ze zijn er heel creatief in!

Voor de mensen in Utrecht: drink er eentje voor ons!

Geniet van Koninginnedag allemaal!

• 30 April 2010 - 09:46

Sabina:

Het wordt hier een natte koninginnedag. Maar daar zullen jullie geen last van hebben. Wel iets oranjes aan?
    Cheers en geniet ze!

• 01 Mei 2010 - 08:30

Mama:

Hoi, het is hier inderdaad een hele natte koninginnendag geweest, wij waren met z'n alle bij Lijntje, in de middag wat droger,de mannen hebben en cobie en gerda, hebben geholpen een soort tuinprieel/huis in elkaar te zetten, lijntje en ik voor het eten gezorgd, want ik zag dat vanwege mijn handen enzo niet zitten.net tuinplantjes gekocht weer in de stromende regen,maar goed het was hard nodig, die regen.genietse verder daar. dikke kus pa en ma

• 01 Mei 2010 - 08:37

Sandra:

Wij waren uiteraard weer aanwezig in Utrecht en 's middags werd het toch nog stralend weer. We hebben jullie gemist, zoals altijd bij gelegenheden waar jullie normaal bij zouden zijn... Volgend jaar hopelijk weer met z'n allen! xxx

• 02 Mei 2010 - 11:22

Tante Ans:

Hoi-Hoi, ik ben weer op de hoogte van jullie mooie reis, was een beetje achter met lezen,
    wat leuk dat jullie bij Marja en Robert gelogeerd hebben, en geweldig dat de kinderen de kadojes zo leuk vinden dat doet jullie goed en daar ben je ook voor bezig in Afrika, en ook wat van het land zien hoort er natuurlijk bij. bij ons is het van daag een hele regen dag dus wat kan je dan beter doen , weer even naar je nicht mailen en alles doorlezen, geweldig die ervaringen, vanaf hier nog veel plezier , en het beste.
    p.s 3 Mei ga ik met Sonja-Demi en Nikki naar Schotland voor een vak; van 9 dagen ,het is hier 2weken Mei vak; dit was het van mijn kant , de groetjes Ans en Gerrit

• 09 Mei 2010 - 19:38

Mama:

Hoi, Erik en LInda hebben een zoon!!!
    liefs mama

• 10 Mei 2010 - 07:07

Pa Van Mannekes:

En die zoon heet Luca met een "k". Ehhhh, Luka dus. Veel plezier nog en we bellen. Dooooeeeei.