The sound of thunder. - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu The sound of thunder. - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu

The sound of thunder.

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard en Marieke

02 April 2010 | Zambia, Livingstone

Inmiddels zijn we al weer een paar dagen in Livingstone en genieten we enorm van wat de stad en omgeving ons te bieden heeft.

Graag willen wij met jullie een aantal dingen delen. Zo hebben we gisteren en vandaag een aantal activiteiten gedaan welke zeker de moeite waard waren.

Gister zijn we 's ochtends om 06.45 opgepikt om de bush in te gaan en hier samen rond te gaan lopen met leeuwen. Ja, echt waar, het was geen 1 april grap. We hebben rond gelopen met leeuwen en ze behandeld alsof het rikkie en mara waren. Eigenlijk zijn het 2 leeuwinnen van 19 maanden oud die door mensen zijn opgevoed. Uiteindelijk worden ze terug in het wild gezet omdat de populatie van de leeuw in delen van afrika drastisch is afgenomen.

We hebben heerlijk rond gelopen met 2 leeuwen om ons heen en we hebben ze zelf mogen aaien. Foto's zijn toegevoegd als bewijs. Het was een zeer bijzondere ontmoeting tussen ons en deze carnivoren.

Om 11.00 waren we weer terug op onze kamer en hebben even heerlijk genoten van het zwembad en rond 14.00 zijn we weer opgepikt om nu met een helikopter over de victoria falls te maken. Met mijn ervaring met een helikopter door de Grand Canyon moesten we dit wel doen. Mariek zal het nooit meer vergeten. Helaas duurde de vlucht maar 15 minuten, maar we hebben de Victoria Falls op een zeer bijzondere manier mogen ervaren. Met zijn 1,7km breed en 100mtr hoogte blijft het een van de mooiste natuurwonderen. Zeker na een regenseizoen. Ook hebben we vanuit de helikopter de volgende dieren gespot: hippo's, krokodillen, olifanten en buffels. Aantal impressie foto's toegevoegd.

Vandaag 02 april staan ook weer een aantal activiteiten op het programma. Deze ochtend hebben een bush safari gemaakt op de rug van een olifant echt geweldig. Marieke vond het ook erg leuk, maar ik quote haar even aan het einde "het rijden op een paard vond ik toch leuker". Ik heb in een scheur gelegen.

Het was zeer indrukwekkend om deze dieren van zo dichtbij mee te maken en te voelen. De huid voelt erg stug aan en de haren zijn erg hard. Tijdens de safari hebben we nog een aantal impala's gezien en baboons (apen) en giraffe. Het mooiste blijft wel de olifanten zelf.

We hebben echt 100-en foto's gemaakt van dit alles. Op de website een kleine selectie.

Vanmiddag staan een 3 urige game walke op het programma door de Mya-O--..nog iets park. Het kleinste game park van Zambia en ook de enigste met de witte neushoorn. Hopenlijk hebben we geluk.

We blijven sowieso tot maandag in Livingstone. Daarna kijken we nog wel even wat we gaan doen. Bedankt voor de leuke reactie en blijven ons volgen door onze tocht door Zambia.

• 02 April 2010 - 10:02

Leo:

Helikopter vliegen is vet! (als je niet misselijk wordt tenminste ;))
    Leuk om te lezen dat jullie zoveel mooie dingen zien / beleven.

@Richard:
    je ziet er op de foto met die leeuw uit als een soort Steve Irwin :) Nice!

• 02 April 2010 - 10:07

Richard En Marieke :

Bedankt! Zo voel ik me af en toe ook wel een beetje. Dan heb je de foto met de krodil(letje) nog niet gezien. Haha.

Marieke was wel een beetje misselijk na de helikopter vlucht. Ze ligt nu ook weer ff te rusten voordat we zo aan onze wandeling beginnen.

• 02 April 2010 - 10:22

Sabina:

Fantastisch!
    Meer worden zijn niet nodig! Ben jaloers!

• 02 April 2010 - 10:22

Sabina:

En woorden is natuurlijk met twee oo-tjes... :)

• 02 April 2010 - 11:00

Joleen:

Hoi Richard en Marieke,
    Geef mij toch maar gewoon een poes of hond om te aaien.
    Gr van Joleen.

• 02 April 2010 - 11:22

Sandra:

Vet cool! Zeker de foto's van leeuwen, giraffe, nijlpaard... Dat is toch wel uniek voor Afrika, supergaaf!

• 02 April 2010 - 11:30

Con:

Prachtige beelden! Geniet er maar van!

• 02 April 2010 - 12:00

Mama:

Jongens GEWELDIG

• 02 April 2010 - 12:02

Mama:

Jongens GEWELDIG, komen jullie een maand bij ons logeren zodat we alle dagen en nachten de tijd hebben om al die foto's te zien?
    genietse
    liefs moeders

• 02 April 2010 - 14:22

Ria:

Wat een prachtige foto's, ik ben toch wel een beetje jaloers. Geniet nog van al dat moois.

• 02 April 2010 - 15:49

Tante Corrie:

WAT EEN BELEVENISSEN, ZEG.
    SJONGE, JONGE.Wat nemen jullie prachtige herinneringen mee naar huis. Indrukwekkend, die foto,s. Giraffen zijn ook van die stijlvolle dieren, hebben jullie die ook kunnen aanraken?En dan die olifantan, GEWELDIG!!!!!Blijf genieten
    Oom Gerard maakt het goed, wel begonnen met een stevige wind tegen. Groeten van ons.

• 03 April 2010 - 07:49

Gerda:

Eindelijk jullie foto's gezien. Wat een belevenis.
    En ja, helicopter vliegen is GEWELDIG.Spreek uit ervaring.
    Geniet met volle teugen. Vergeet niet je rust te nemen om daarna weer verder te kunnen,maar geniet!!!!!

• 03 April 2010 - 17:47

Cobie:

Woorden te kort.
    Wat een belvenissen?
    Zalig, geniet maar lekker voort.
    Salutjes
    Cobie

• 03 April 2010 - 22:19

Tante Ans:

Wat een geweldige ervaring beleven jullie daar in dat mooie natuurschoon van Afrika,
    geniet ervan en de foto,s zijn prachtig , als je telkens wat meestuur kunnen wij ook genieten van jullie trip.
    nog veel plezier. groet tante Ans

• 05 April 2010 - 10:44

Rob En Marcelle:

Ha Richard en Marieke,
    Wat maken jullie een fantastische dingen mee daar in Zambië! De foto's zijn echt supermooi en de ervaringen die jullie nu hebben opgedaan onvergetelijk! Geniet ervan!
    Liefs Rob en Marcelle

• 07 April 2010 - 21:26

Edwin:

Wat een schitterende foto's!!!! In het echt zal het nog veel mooier zijn waarschijnlijk.

Nog veel plezier!!