Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Richard en Marieke - WaarBenJij.nu

Tana

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Richard en Marieke

21 Mei 2010 | Madagascar, Antananarivo


Na twee korte vluchten zijn we gistermiddag aangekomen in Madagascar. Hoewel we nog niet veel meer hebben gezien dan de hoofdstad (en daarbinnen alleen dingen langs de route vliegveld-hotel) zijn we al erg onder de indruk. Wat een schitterend land! Er liggen overal rijstvelden, er zijn overal winkeltjes (zat ons een klein beetje aan Zambia doet denken) en ook de taal is natuurlijk schitterend. Hoewel ze die echt niet spreken - wat een drama. Zeep kopen (je voudrais savon) waseen onderneming die me klotsende oksels opleverde, haha. En probeer maar eens blind te typen op een Frans toetsenbord.

Maar ach, het mag allemaal de pret niet drukken. We blijven een paar dagen in de hoofdstad om een paar dingen te bezichtigen. Na pinksteren gaan we dan in de Peugeot 505 de RN7 op richting het zuiden. Daar schijnt het echt schitterend weer te zijn. Hier is het Hollandse-lente-achtig. Al het allemaal lukt, willen we vanuit Tulear een stuk langs de kust omhoog met een gids. We kunnen dan ook onbewoonde eilandjes bezoeken. We zijn erg benieuwd en lichtelijk gespannn (gezellig hoor), maar we hebben er vooral heel veel zin in.

Mochten we geen mogelijkheid tot internetten meer hebben:see you in a few weeks!!

  • 21 Mei 2010 - 12:03

    Sabina:

    Geniet ervan! Veel plezier en maak maar heel veel foto's en film!

  • 21 Mei 2010 - 12:29

    Tante Corrie:

    Ik zal toch eerst eens in de atlas gaan kijken, hoe Madagaskar t.o.v Zambia ligt. Aardrijkskunde was nooit mijn sterkste kant, maar jullie zijn daar en het klinkt weer ongelooflijk spannend, onbewoonde eilandjes opzoeken. Geweldig.!!!!
    Weer een mooi avontuur, geniet ervan en tot ziens in Holland, war het nu ook heerlijk weer is.

  • 21 Mei 2010 - 14:54

    Mama:

    Hoi, vandaag over 4 weken zijn jullie weer hier, ga tot die tijd lekker door met genieten van al dat moois, dan ga ik door met aftellen haha, ik hoop dat jullie toch nog wel de kans hebben om wat te laten horen, we merken het wel, zoniet dan tot op schiphol. liefs moeders

  • 21 Mei 2010 - 20:50

    Nelie Van Arkel:

    Nog vier weken te gaan en net als Corrie moet ik ook even in de atlas kijken waar precies het een en ander ligt.
    Heel veel reisplezier.
    Met een hartelijke groet van Tante Nelie

  • 21 Mei 2010 - 20:58

    Nelie Van Arkel:

    Nog even terug.
    Je kan maar dom zijn.
    bijna alle keren heb ik een reactie geplaats maar zag hem er nooit bijstaan.
    Dus ik begreep al wel dat ik iets niet goed deed.
    Nu drukte ik even in het groene kadertje en jawel gelijk zag ik mijn reactie tevoorschijn komen.Suf.Maar ja ik kom toch echt uit een ander tijdperk.
    Liefs tante Nelie

  • 22 Mei 2010 - 13:53

    Sandra:

    Het lijkt wel alsof het échte vakantie vieren nu pas echt begint. Ga lekker uitrusten en bijkomen van al die Zambiaanse indrukken. Geniet ervan!!

  • 23 Mei 2010 - 15:28

    Sabrina:

    Hoi!!

    Geniet er nog van he de laatste paar weken! Voor je het weer zit je weer in Nederland...waar het nu wel lekker weer is! De zon schijnt!

    Ik lees trouw jullie verhalen, echt gaaf!! :)

    Groetjes!!
    Sabrina H.

  • 24 Mei 2010 - 10:20

    Rob En Marcelle:

    Lieve Richard en Marieke,

    We hebben het erg druk gehad de laatste tijd...Vandaag hebben we echt even tijd ingeruimd om jullie verhalen te lezen! We hebben ontzettend genoten van jullie uitgebreide verslagen over jullie trip naar de watervallen, Botswana, de safari en alle leuke activiteiten die jullie hebben gedaan en de mooie dieren die jullie hebben gezien. Het klinkt echt fantastisch wat jullie daar allemaal meemaken! Ook hebben we erg gelachen om het verhaal met de aapjes bij de waterval en met ons mond open gezeten van verbazing dat Marieke zo onder de indruk kan zijn dat ze stil is ;-) We willen jullie ook nog laten weten dat we het ontzettend goed van jullie vinden wat jullie daar allemaal gedaan hebben voor het dorp en de mensen daar! Geniet nu nog lekker van jullie tijd in Madagascar en we zien jullie snel!

    Liefs Rob en Marcelle

  • 24 Mei 2010 - 10:22

    Rob En Marcelle:

    P.S. wat we nu nog vergeten waren: wat een eer dat de baby in het dorp naar Richard is vernoemd! Het is zeker een mooi teken van dankbaarheid!

  • 26 Mei 2010 - 21:15

    Esther En Martijn:

    Haai daar!

    Maak er nog maar ff wat moois van de komende periode! Het weer hier is nog flink wisselvallig dus geniet maar ff ;)

    Hoe je haaks en tot spreeks!

    Groetjes,
    ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Antananarivo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Finale

05 Juli 2010

Schiphol

27 Juni 2010

Terugreis

14 Juni 2010

Bijna thuis

07 Juni 2010

Dit is nou vakantie!
Richard en Marieke

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 61547

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 17 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: